Antibite

Antibite er en af markedets førende producenter indenfor bideskinner, der forebygger tænderskæren, hovedpine og spændinger i nakke og kæbe.

Baggrund for samarbejde

Formålet med samarbejdet med antibite var at optimere og forbedre deres nuværende annonceringstiltag for at skabe et mere positivt afkast. Derudover vil de også have mere ud af deres eksisterende kunder, da de har et forbrugsprodukt, som typisk skiftes hver 3-6 måned.

Facebook, Google & E-mail

Antibite gjorde brug af Facebook, Google og e-mail annoncering til at anskaffe deres kunder. Vi så stort uudnyttet potentiale i Antibites annonceringstiltag indenfor alle 3 kanaler, hvilket gjorde det til et rigtig spændende samarbejde. Sammen lagde vi en strategi omkring hvordan vi kunne optimere deres nuværende annoncetiltag og skabe nye tiltag, som vil øge omsætningen yderligere. Her er nogle eksempler på annonceringen vi opsatte: 

  • Facebook push annoncer: Antibite havde en masse data på deres målgruppe da de har et større kundekartotek at samle data ud fra. Baseret på data fra deres eksisterende kunder kunne vi i Facebooks målgruppeadminstrator oprette kopimålgrupper, som mindede om deres eksisterende kunder. Vi udarbejdede push annoncer til kopimålgrupperne med forskellige budskaber for at skabe opmærksomhed om produktet og brandet hos en relevant målgruppe.  
 
  • Facebook retargeting annoncer: Efter push annoncerne blev opsat fik antibite en masse trafik på hjemmesiden, og det var vigtigt for os at den trafik ikke gik tabt. Vi opsatte derfor en facebook remarketing tragt. Remarketing tragten udløste forskellige annoncer baseret på handlinger som brugeren foretog sig på hjemmesiden eller når de så annoncen. Vi brugte et mix af generelle remarketing annoncer til med et top-of-mind budskab og dynamisk remarketing for at skabe direkte salg hos tidligere besøgende.

Hos Antibite var det vigtigt at finde den passende målgruppe. Vi sørgede for at ramme de rigtige personer, med de rigtige budskaber, på det rigtige tidspunkt.

  • Facebook lead ads: Eftersom Antibite sælger et forbrugsprodukt, mente vi at der var rigtig mange penge at hente hjem på e-mail flows til eksisterende og nye kunder, hvilket også var derfor vi sammen besluttede opsætte facebook Lead Ads. Annoncerne omfattede en kontaktformular som brugeren skulle udfylde, baseret på et budskab om at vinde et produkt fra Antibites hjemmeside. Målgruppen for lead annoncerne var kopimålgruppen, som også blev opsat i push annoncerne, og tidligere besøgende på hjemmesiden, hvor vi ekskluderede dem, som har købt produktet før.
 
  • E-mail marketing automation: Når man har et forbrugsprodukt, som antibite, er e-mail markedsføring et af de bedste og mest effektive markedsføringstiltag man kan gøre brug af. Konverteringsraten på e-mail markedsføring er nemlig en af de højeste på markedsføringstiltag. Hos Antibite brugte vi automatiseret e-mail markedsføring, der sendte en e-mail med et specifikt budskab alt efter hvilken handling kunden har udført. Havde de besøgt et produkt fik de en specifik annonce, havde de lagt i kurven, fik de en anden annonce, og havde de tilmeldt sig nyhedsbrevet fik de en tredje annonce. Derudover opsatte vi også en e-mail annonce, der automatisk blev udsendt til kunder 6 måneder efter et køb med et budskab om at det var tid til at bideskinnen skal skiftes, for at vedvare de eksisterende kunder uden at løfte en finger.

Resultat

Antibite fik et tilfredsstillende resultat, der både har øget omsætningen og bundlinjen. Dette har resulteret i en stigning i annoncebudgettet, grundet de gode resultater. Growbix arbejder stadigvæk sammen med Antibite, så sørg for at holde øje med siden for at se nye tiltag og resultater af casen.

1
% ROAS
1
% øget omsætning
1
% stigning i konverteringsraten

Skal vi skabe de samme resultater for jer?