BY HUSTED

By Husted er en livstilsshop, som sælger tidsløse, personlige og inspirerende tøj og styles til kvinder. Deres fokus og differentiering ligger i, at de har kunderne i øjenhøjde og leverer en fantastisk kundeservice, som også afspejler sig i deres meget flotte trustpilot score.

Baggrund for samarbejde

By Husted havde nærmest oplevet eksponentiel vækst siden lanceringen, hvor de har slået rekorder måned for måned. De havde en tiltalende og konverteringsoptimeret hjemmeside, samt en stærk personlig kundeservice. Derudover havde de stor succes med influencer markedsføring, som betød meget for deres eksponentielle vækst, men samtidig også en masse trafik. By Husteds store mængde trafik, betød også at de havde en masse uudnyttet potentiel omsætning i efterladte kurve og besøgende, som der ikke blev fulgt op på. 

» Opgaven hos Growbix lå derfor ikke bare i at skaffe ny trafik til By Husted, men det primære fokus lå i at samle op på alt den tabte trafik og hæve konverteringsraten. «

Annonceringen & opsamling af trafik

Da fokus området for By Husteds case lå i at øge omsætningen og konverteringsraten på samme den mængde trafik, var det vigtigt at få opsat korrekt tracking på deres webshop gennem deres Facebook Pixel & E-mail system. På den måde ville vi kunne  fange brugerens adfærd og handle proaktivt ud fra adfærd. 

I det arbejde vi skulle udføre for By Husted, var der to fokusområder: 

  • Opsamling af e-mails 
  • Retargeting & automations

Ved opsamling af e-mails kunne vi sikre os, at de der besøger By Husted, som ikke køber, ikke går tabt, og at de ikke skal bruge penge på at fange brugeren igen. I fællesskab med By Husted blev der opsat en sign-up form gennem e-mail systemet Klaviyo, som tilbød en belønning ved at tilmelde sig By Husteds e-mail liste. Når der er værdi i form af gated gifts eller content, oplever vi en stor stigning i konverteringsraten på indsamling af mails, i forhold til et standardiseret budskab om at brugeren skal tilmelde sig deres e-mail liste. 

Da Facebooks pixel blev installeret på By Husteds webshop, blev en masse relevant data tilgængelig i Facebook Analytics. Bl.a. udarbejde vi en kohorte analyse, som viste kunderejsen over tid, og på den måde kunne vi se hvor lang tid der i gennemsnittet går fra en kunde besøger By Husted, til de tilføjer til kurven eller køber. Baseret på denne data havde vi et udgangspunkt i hvor lang tid retargeting kampagnerne på hhv. Facebook & E-mail skulle køre, og hvor vi skulle fokusere budgettet henne, efter en bruger havde besøgt hjemmesiden. 

Hos By Husted opsatte vi de 3 essentielle e-mail flows: Velkomst-flow, Add-to-card-flow og Thank-you flowet.

Med Facebook annoncering arbejdede vi med en kombination af dynamiske og branding annoncer på bottom-funnel niveau. I den dynamiske retargeting blev kunden, efter de har kigget på et produkt eller tilføjet et produkt til kurven, mødt med en annonce, som indholdte de produkter, som de havde udført en handling på, understøttet med et købsfokuseret budskab. I Branding annoncerne blev de mødt med købsfokuserede video annoncer med teamet bag By Husted, for at opbygge tillid. 

Retargeting kampagner blev også understøttet på e-mail automations til de brugere, som havde tilmeldt sig gennem By Husteds signup form. Budskaberne og produkterne vist i e-mailsene, var ligesom Facebook annoncerne, baseret på brugerens adfærd.

Gennem Kohorteanalysen havde vi et godt udgangspunkt til at bestemme retargeting perioderne på både Facebook & E-mail. Og ved at fokusere budgetterne i de bedst konverterende periode øgede vi også ROAS betydeligt.

Resultat

By Husted så en væsentlig stigning i konverteringsraten og omsætning med den samme mængde trafik, når man sammenligner perioderne August 2019 vs. Oktober 2019, som var Growbix første måned i samarbejdet med By Husted. Det kan understrege at Facebook, E-mail og Influencer marketing er en af de mest effektive marketing kombinationer, når man arbejder i modebranchen.

1
% stigning i omsætning
1
% ROAS
1
% stigning i konverteringsraten

Skal vi skabe de samme resultater for jer?