Marketing automation er også et yderst effektivt værktøj til at samle nye kunder og beholde eksisterende kunder på B2B og B2C fronten. Man kan nemlig segmentere sine kunder efter nogle specifikke kriterier, eksempelvis kunder der har købt et produkt der har en bestemt levetid før det skal genkøbes. Man kan opsætte flows, som annoncerer til disse kunder, så snart levetiden af produktet er udløbet. Som Webshop eller B2B virksomhed, så vil e-mail og marketing automation have en stor indflydelse på din forretning.
Hos Growbix arbejder vi også med automation på tværs af kanaler i skræddersyede marketing funnels, som supporterer din virksomheds kunderejser. I Growbix har vi erfaring med marketing automation på kanalerne: Facebook, Google, E-mail og Messenger. Hvis marketing automation er opsat korrekt, kan man øge omsætning betydeligt og faktisk tjene penge uden at røre en finger. Dette kræver dog den automatiserings strategi, indsættelse af sporingskoder på sin hjemmeside og segmentering af kunder. Growbix kan hjælpe dig med alle disse ting.