Lantz Copenhagen har fået vendt forretningen fuldstændig efter deres første måned med den nye hjemmeside. Med den nye marketing strategi eksekveret fordoblede Lantz Copenhagen omsætningen de havde de sidste 3,5 år gennem webshoppen, på en enkelt måned.…”

Lantz Copenhagen

Lantz Copenhagen er et hudpleje brand, som sælger effektiv hudpleje til en god pris. De arbejder med naturlige ingredienser, der arbejder dybt i huden. Udover en effektiv produktserie, er kundeoplevelsen og service et stort fokuspunkt for virksomheden, hvilket også afspejler sig i de gode anmeldelser. 

Baggrund for samarbejde

Lantz har været i gang siden 2015 og haft en webshop siden 2017. Lantz havde oplevet stor begejstring omkring deres produktserie gennem deres nuværende kunder. De havde dog svært ved at komme ud over stepperne og oplevede ikke vækst i de 3 år deres webshop var live. Lantz havde brug for en strategi og plan som kunne få hendes webshop og brand ud på markedet og øge omsætningen.

Growbix’s opgave lå i at analysere markedet og udarbejde en eksekverbar go-to market strategi og selv eksekvere på diverse tiltag. Go-to market strategien indeholdte bl.a. en komplet rebranding gennem en ny og konverteringsoptimeret webshop, samt produktion af video og billedmateriale til marketing og hjemmesiden. 

Udarbejdelse af konverteringsoptimeret webshop

Ligesom konverteringsoptimerede videoer og billeder, udarbejdede vi også en konverteringsoptimeret hjemmeside. Normalt når Growbix arbejder med konverteringsoptimering har vi en kreativ, men datadrevet tilgang baseret på tidligere brugeroplevelser & adfærd. Da Lantz havde en hjemmeside i forvejen, så var der historisk UX data på hjemmesiden, som vi kunne arbejde ud fra. Derfor gjorde vi brug af best-practices og tidligere learnings fra lignende brancher, samt en kombination af Google Analytics og Hotjar, til at udarbejde en konverteringsfokuseret webshop. 

Baseret på tidligere learnings og Lantz’s anbefalet marketing strategi kunne vi definere følgende fokuspunkter: 

  • Marketing strategien var fokuseret til de sociale medier, og derfor var det utrolig vigtigt at hjemmesiden var optimeret til mobiltrafik. 

  • Da produktet er hudpleje, hvor der er mere fokus på resultater og rådgivining, så skulle interfacet være enkelt med fokus på det informative, samt at få så få klik som muligt fra besøg til køb. 

Resultatet var en enkelt, men mobiloptimeret hjemmeside med videoerne og billederne i fokus, hvor der var 4 klik fra besøg til betaling, og med en unik størrelsesguide til hvert enkelt produkt.

Ud fra en kombineret analyse fra Google Analytics og Hotjar, kunne vi udarbejde en konverteringsfokuseret webshop for Lantz Copenhagen. 

Produktion af content

Nøglen til succes for Lantz Copenhagen, og enhver anden private label forretning i skønhedsbranchen, er at have en rørende brand historie og fangende visuelt indhold, som kan kommunikere brandets budskab ud til deres målgruppe. Derfor var det vigtigste arbejde i Lantz tilfælde, de visuelle historier vi skulle fortælle i form af video og foto, som ville motivere målgruppen til at købe. 

I Growbix har vi en systematisk tilgang til konverterende content, som bestod af følgende trin: 

  • Identificere og beskrive brandets værdier i fællesskab med brandet.
  • Identificere og beskrive målgruppens værdier på baggrund af en målgruppe-analyse.
  • Udarbejdelse af en design manual til foto og video optagelserne. 
  • Kortlægge en visuel historie, som understøtter brandets budskaber i fællesskab med brandet. 
  • Planlægge optagelsesdagene med koordination af lokation, modeller og rekvisitter. 
  • Skyde optagelserne. 

Efter optagelserne går Growbix teamet til redigeringsprocessen. Redigeringsprocessen er en af de vigtigste, når man arbejder med konverterende content, da indholdet skal optimeres til de enkelte kanaler, hvor indholdet skal vises.

Eksempelvis har vi bedst erfaring med korte 15-sekunders videoer til annoncering på sociale medier i formatet 2:3, hvor budskabet bliver vist efter 3 sekunder, og der er undertekster i videoerne, da størstedelen af brugere på sociale medier browser uden lyd.

Til hjemmesiden gjorde vi brug af den klassiske 16:9 brede format, der fylder hele skærmen. Brugere som besøger din hjemmeside har nemlig allerede fået en interesse i dit brand og vil gerne se mere til historien, da du allerede har fanget deres opmærksomhed.

I bund og grund udarbejdede vi det samme indhold, så det både var mobil & desktop optimeret til hjemmesiden, men også til annoncer og sociale medier, så man kan fortælle det korrekte budskab til den korrekte bruger på det korrekte tidspunkt, så de konverterer.

Digital marketing strategi & eksekvering

Da Lantz havde et lavt salg og kendskabsgrad, behandlede vi casen som en go-to market strategi, hvor vi fokuserede på først at generere billig trafik og konvertere trafikken til leads og betalende kunder. Da Lantz er en private label virksomhed, var det vigtigt at skabe en brand historie, som fanger brugerens opmærksomhed og interesse, før de kan konverteres til salg. Da vi havde et stærkt indhold, som visuelt kunne fortælle brand historien, lå marketing strategien i at arbejde med følgende kanaler:

  • Betalt annoncering på Sociale medier
  • Influencer marketing 
  • E-mail marketing og auotmation

Annonceringen på sociale medier foregik på kanalerne: Facebook & Instagram og Pinterest. Efter installering af Facebook og Pinterest pixel, samt google analytics, havde Lantz styr på at tracke al website adfærd og adfærd på alle sine marketing kanaler. Der blev derefter udført lead kampagner til Lantz’s relevante målgruppe, hvor brandet blev præsenteret kort, og derefter fordelen og værdien ved deres produktserie. Trafikken gennem annoncerne blev fanget gennem leadgenerering på Lantz’s hjemmeside, hvor de kunne tilmelde sig til deres nyhedsbrev og få en ekstra værdi.  Ved tilmelding blev e-mail adresser automatisk overført til Lantz’s e-mail system Klaviyo, ved hjælp af en direkte integration. Da e-mail adresserne røg over til listen i Klaviyo, røg kontakterne ind i et velkomstflow, hvor brugeren fik et link til et unikt velkomst tilbud. Derefter blev brugeren løbende bearbejdet med e-mails op til lanceringsdagen. 

En af de mest vigtige tiltag var influencer marketing for Lantz. Influencer marketing er en nødvendig aktivitet, hvis man vil have succes med et private label brand. Kunderne kender nemlig ikke dit brand i forvejen, men de vil have en helt anden tiltro til dit brand, hvis en influencer de kender, følger og ser op til går med dine produkter. 

Growbix er partner med influencer platformen Make Influence, som arbejder med kommissionsbaseret markedsføring, hvilket er en transparent måde at arbejde med influencer marketing, hvor man som kunde selv bestemmer sin ROAS. 

Influencer marketing havde en stor betydning, ved at skabe kendskaben til Lantz Copenhagen.

Lantz’s influencers fik tilsendt produkter og et unikt link til deres helt egen landingsside, som de promoverede. Det vil sige at når kunderne klikkede sig ind via influencerens link, kom de ind til en landingsside som passede til den enkelte influencers budskab og værdier. Efter kontakterne blev bearbejdet i en tidsperiode, var det tid til at gøre dem til betalende kunder på lanceringsdagen. Det gjorde vi på følgende måde:

  • Facebook retargeting: På lanceringsdagen annoncerede vi ud til de personer, som havde udfyldt formularen på vores Facebook Lead Ads. Budskaberne var forskellige, alt efter hvilken formular brugeren havde udfyldt.  
  • E-mail marketing automation: Eftersom vi havde indsamlet e-mails fra mulige kunder, blev der dagene op til lanceringen lavet automatiske flows til de kunder, som havde udfyldt formularen. De blev mødt med en e-mail dagen før lanceringen som påmindelse, tre e-mails på lanceringsdagen og en enkelt dagen efter lanceringen. Budskaberne var igen forskellige, alt efter hvilken kontaktformular kunden havde udfyldt. Derudover blev der også opsat automatiske e-mail flows til kunder, som udførte en specifik handling på hjemmesiden ved lanceringen, som blev brugt til dynamisk remarketing på e-mail. 
  • Dynamisk retargeting på Facebook: Ligesom på e-mail opsatte vi også et remarketing flow på facebook, der mødte en tidligere besøgende kunde med de(t) produkt(er), som kunden havde kigget på eller tilføjet til kurven. Her kunne vi ligesom i e-mail remarketing tjene penge på den tabte trafik.

Resultater

Lantz Copenhagen har fået vendt forretningen fuldstændig efter deres første måned med den nye hjemmeside. Med den nye marketing strategi eksekveret fordoblede Lantz Copenhagen omsætningen de havde de sidste 3,5 år gennem webshoppen, på en enkelt måned Lantz har siden da haft en solid omsætningsvækst måned for måned, og vi er ikke i tvivl om at det er en virksomhed man kommer til at høre meget mere til i fremtiden. 

1
sessioner i 1 måned
1
% KONVERTERINGSRATE

Skal vi skabe samme resultater for dig?