Markedsføring på sociale medier er relevant for handelsvirksomheder, såvel som servicevirksomheder. Danskere bruger i gennemsnittet over 3 timer om dagen på sociale medier, hvilket gør det til en af de vigtigste og mest effektive kanaler at markedsføre sine varer eller ydelser på. Facebook annoncering kan bruges til direkte salg, men også i samarbejde med andre kanaler som e–mail markedsføring. Såfremt man har målgrupper, tracking og annonceformaterne i orden, så kan man skabe et enormt afkast med markedsføring på Facebook og Instagram.
I de seneste år er kvalitets indhold i form af video blevet en af de vigtigste faktorer for annoncering på Sociale medier. Selv hvis du rammer den med målgrupperne, tracking og retargeting vil du få det svært, hvis du ikke kan levere kvalitetsindhold til din målgruppe. Det er i hvert fald trenden vi ser med Facebook annoncering.
Hos Growbix er vi eksperter på følgende sociale annonceringskanaler:
- Facebook / Instagram ads
- Pinterest ads
- LinkedIn ads
- TikTok ads