Om ShipShip

ShipShip er et pakke og lagerhotel, som opbevarer lager, plukker og pakker ordre for webshops. De håndterer og automatisere hele værdikæden fra opbevaring af produkt til afsending af ordre, så kunden kan bruge tid på at fokusere på sin forretning i stedet for pluk og pak arbejde. 

Baggrund for samarbejde

ShipShip har en loyal og yderst tilfreds kundebase, som altid anbefaler deres ydelse videre til andre virksomhed. ShipShips udfordring var at de havde svært ved at vækste, da det afhang af kundens anbefalinger, og selvom kundebasen var tilfredse, så vækstede de ikke så hurtigt som ønsket. ShipShips andet problem var at når de fik leads ind havde de ikke en proces, som de kunne følge for at konvertere leadet til kunde, og derfor blev der ikke fulgt op på deres indkommende leads. 

Growbix opgave lå i at øge mængden af leads de fik ind ved brug af digital markedsføring. Derudover skulle de forbinde deres salgs og marketing afdeling, så der blev fulgt op på leads og konverere dem til kunder.

 

Forbinde salg og marketing

Før vi begyndte at henvise en masse trafik til ShipShip var det vigtigt at identificere deres målgruppes typiske kunderejse, fra lead til betalende kunde, for at kunne understøtte hvert et skridt i kunderejsen, og sikre os der blev fulgt op på deres leads. 

Opsætning af sporingskoder i form af Google Analytics og Facebook pixelen, understøttet af custom events gjorde det muligt at kunne identificere de forskellige skridt i kunderejsen, så vi proaktivt kunne udarbejde et kunderelationssystem(CRM) for ShipShip, som understøtter kunderejsen. CRM’et udarbejdede vi i marketing og salgssystemet Active Campaign, som Growbix er partner og certificeret i. 

 

Vi udarbejdede E-mail automations til de leads, som valgte at henvende sig til ShipShip. Så snart kunderne ville udfylde en kontaktformular på deres hjemmeside eller en anden kanal ville kunden efter kort tid blive mødt af en e-mail, som personligt takkede kunden for henvendelsen, præsenterede ShipShip og med en CTA om at booke et møde eller opkald i ShipShips Kalender. 

 

De indsamlede leads røg også automatisk i ShipShip’s pipeline, hvor der automatisk blev sendt en e-mail til ShipShip’s sælgere om at de skulle tage kontakt til leadet. Pipelinen der blev gjort brug af er Active Campaigns “Deal” værktøj, som giver et nemt overblik over hvilke kunder, som skal kontaktes, følges op på og onboardes. 

Det var vigtigt at forbinde salg og marketing for ShipShip, så de leads der blev indsamlet kunne  konverteres til kunder.

Digital marketing, som konverterer

  • Da ShipShip’s kunderejse var blevet udarbejdet og klar til at der kunne følges op på, og konvertere leads til kunder, var det nu tid til at skubbe personer igennem deres salgstragt ved brug af digital markedsføring. 

     

    ShipShips marketing setup blev delt op i følgende: 

    • Upper funnel
    • Lower funnel

     

    Upper funnel:

     

    Upper funnel annoncerne blev udarbejdet til Facebook & LinkedIn, hvor fokus var at skabe brand awareness og trafik til ShipShip. Vi arbejdede bl.a kopimålgruppe af ShipShip’s eksisterende kundeliste, og derudover målrettede vi baseret på jobstillinger, som var relevante for ShipShip’s virksomhed. Målgruppen blev mødt af en Growbix produceret animationsvideo, som præsenterede ShipShip’s budskab indenfor de første 3 sekunder.  Vi ser nemlig at de bedste resultater på Paid Social kommer når man møder målgruppen med virksomhedens budskab indenfor de første 3 sekunder. 

     

    Lower funnel: 


    Vi udarbejdede lower funnel annoncer i form af retargeting på Facebook, LinkedIn og Google search annoncering. I disse annoncer ramte vi personer som har interageret med ShipShip’s hjemmeside og hhv. personer som søgte efter pakkehoteller. Budskabet kunden blev mødt med var fokuseret på kundefordele og “Call To Action” i form af at kunden skulle henvende sig for at få et tilbud.

 

Resultat

Gennem annonceringen på blev der i sidste ende skabt en væsentlig større mængde af leads gennem vores annoncesetup, så ShipShip pludselig fik en helt ny salgskanal. ShipShip havde nu også ressourcerne til at bearbejde disse leads grundet deres CRM i Active Campaign, og derfor en bedre mulighed for at konvertere disse leads til kunder. ShipShip omsætning nåede helt nye højder allerede i de første måneder af samarbejdet.

1
% flere leads
1
% øget omsætning
1
% reducering i CAC

Skal vi skabe de samme resultater for jer?