1 minimal ændring i din FB pixel, som vil øge dit salg gennem Facebook retargeting

“Har du nogensinde lagt mærke til målgruppe størrelsen af dine brugerdefinerede målgrupper af folk, som har foretaget en handling på dit website, er væsentlig lavere end den reelle mængde, som du ser i dit shopsystem?”

1 minimal ændring i din FB pixel, som vil øge dit salg gennem Facebook retargeting

Hvad vil du sige, hvis jeg sagde til dig at du med 1 simpel ændring i din Facebook pixel vil kunne øge din performance og salg gennem dine Facebook annoncer? Det lyder for næsten for godt til at være sandt, ikke? Men den er skam god nok!

Hvis du har arbejdet med Facebook annoncering for din webshop, så har du højst sandsynligt arbejdet med retargeting og brugerdefinerede målgrupper. Har du nogensinde lagt mærke til målgruppe størrelsen af dine brugerdefinerede målgrupper af folk, som har foretaget en handling på dit website, er væsentlig lavere end den reelle mængde, som du ser i dit shopsystem? Flere gange er det faktisk under halvdelen! 

Der kan faktisk matches mange flere end dem du ser i dine brugerdefinerede målgrupper på Facebook. Grunden til du ikke får alle personer med, er på grund af Facebook’s datapolitik, kun vil matche personer du har tilstrækkelig data på, hvilket er meget færre end den faktiske mængde af personer, som besøger din hjemmeside. 

Ved en minimal ændring i din pixelindstillinger vil du faktisk kunne matche mange flere brugere, som har besøgt din hjemmeside. 

Slår du auto-avanceret matching til i din Facebook pixel vil du kunne få matchet langt flere personer, som har foretaget handlinger på dit website. Det kan du nemlig, fordi Facebook krypterer kundens data, så det kun er Facebook, som har adgang til den. Til gengæld kan du annoncere til dem, som du ikke kunne ført. Med enkle ord, så bliver din retargeting målgruppe meget større. 

Nu spørger du måske, hvorfor er det her overhovedet vigtig og hvordan kan det øge dit salg??

Hvis du har lidt erfaring i Facebook, så ved du at retargeting annoncer er en af de mest effektive måder at skaffe salg på. Du skaffer meget billigere salg gennem retargeting annoncer, fremfor push annoncer. Og derfor er auto avanceret matching vigtigt. Her får du faktisk muligheden for at øge mængden af personer, som ser din retargeting annoncer.
Det betyder flere salg på din webshop, og en højere omsætning på dine retargeting annoncer!

Sådan aktiverer du auto-avanceret matching:

1. Åben din business manager og vælg menupunktet “Hændelses administrator”.

2. Klik ind på indstillinger i menuen til venstre. Her vil du se sektionen “Avanceret matching”. Slå derefter auto-avanceret matching til.

Resultater

Her kan du se det månedlige resultat på en retargeting kampagne før og efter auto avanceret blev slået til i hændelses administratoren.

Før:
Spend: 2.884 kr. 
Omsætning: 34.273 kr. 
ROAS: 11,88

Efter:
Spend: 6.979 kr. 
Omsætning: 167.271 kr. 
ROAS: 23,97

Skal vi hjælpe dig med at øge omsætningen?