Du må faktisk gerne sende mails ud til tidligere kunder, som ikke har tilmeldt sig dit nyhedsbrev, hvis produkterne er tilsvarende indenfor samme kategori, som de produkter kunden historisk har købt.
Dette er tilladt: Hvis en kunde har købt et produkt indenfor kategorien herretøj, så må du gerne sende et nyhedsbrev med fokus på salg af produkter indenfor herretøj. Selvom kunden ikke er tilmeldt et nyhedsbrev.
Dette er ikke tilladt: Hvis en kunde har købt et produkt indenfor kategorien herretøj, så må du IKKE sende et nyhedsbrev med fokus på salg af produkter indenfor kvindetøj. Selvom kunden ikke er tilmeldt et nyhedsbrev.
Så det jeg basalt set fortæller dig nu, er du har et kæmpe uudnyttet omsætningspotentiale i eksisterende kunder. Vi har kunder, som omsætter for flere 100 tusinde kroner månedligt på disse mails.
Er du stadigvæk i tvivl? Så læs kapitel 9.2 af forbrugerombudsmandens spamvejledning.