CRO: 1 lille ændring på din webshop, som vil skabe flere salg

Du får en masse besøgende og relativt mange tilføjelser til kurven på din webshop, men salgene og omsætningen følgere bare ikke med mængden af trafik du får...”

CRO: 1 lille ændring på din webshop, som vil skabe flere salg

Du kender det måske… Du betaler dyre domme til bl.a. Google & Facebook for at skaffe trafik på din hjemmeside. Du får en masse besøgende og relativt mange tilføjelser til kurven på din webshop, men salgene og omsætningen følgere bare ikke med mængden af trafik du får. 

Det er en af de mest frustrerende problemer, som selv de største webshops døjer med. 

Ifølge Shopify blev over 69% af alle tilføjelser til kurven efterladt, og aldrig konverteret til køb. Har du eksempelvis 1.000 tilføjelser til kurven om måneden med en gennemsnitsværdi på 500kr. Går du glip af 345.000 kr i tabt omsætning! 😱

Hos Growbix arbejder vi datadrevet med konverteringsoptimering for vores kunder, og tester hele tiden nye tiltag af baseret på resultater, så vi sikrer os at vores kunder får den størst mulige omsætning ud af deres marketingbudget. 

Se hvordan vi kan hjælpe dig med konverteringsoptimering her. 

Der er dog 1 ting vi har set hæve konverteringsraten for ALLE VORES KUNDER, uden at formindske ordreværdien.

1. Sørg for check-ud knappen altid er synlig, så kunden ikke er i tvivl omkring hvordan man går til betaling, når de er på kurv siden.

Denne ændring lyder simpel, men vil have en stor påvirkning på din konverteringsrate og derfor mængden af køb.

Nedenunder ser du kurv siden for en af vores kunder i September 2019. Når du er på kurv siden på desktop eller telefon så skal man scrolle for at se check-ud knappen, som du kan se i eksemplet nedenunder:

Denne simple ændring, hvor kurv siden er en one-pager på desktop og check-ud knappen er sticky på mobil, vil sørge for at forbrugeren ikke er i tvivl om hvordan man går til betaling og køber. Se forneden:

Vi implementerede ovenstående for en kunde, og første måned med en ændret kurv side har skabt markante resultater. Det betyder også at omsætningen er steget betydelig med samme spend i marketing kroner.

Få et tilbud på CRO: