Influencer marketing er et blevet et kæmpe emne indenfor markedsføring på grund af sociale mediers stigende relevans i samfundet. Influencer marketing er et af de mest effektive måder at skabe trafik og salg til dit brand. Det er også blevet mere tilgængeligt end nogensinde før, på grund af helt normale mennesker kan blive influencers gennem sociale medier som Instagram, Youtube & TikTok. Der er dog nogle vigtige trin du bliver nød til at følge, hvis du vil få succes med influencer marketing. Læs med her, og få et indblik i hvordan du kan skabe succes med influencer marketing.
Hav en klar defineret målgruppe:
- FB analytics
- Google analytics
Som enhver anden marketing kanal er målgruppevalget en af de mest vigtigste kriterier for at skabe resultater med din markedsføring. Hvis der ikke er et produkt/market fit og du annoncerer med dine produkter til den forkerte målgruppe, vil du højst sandsynligt ikke få nogle resultater, ligesom hvis du laver samme fejl på Facebook og Google. Markedsføring handler nemlig om relevans, og derfor er det vigtigt at annoncere det rette produkt til den rette målgruppe.
Hvis du allerede har tracking koder fra hhv. Facebook eller Google installeret vil du nemt kunne finde demografi og interesser på den målgruppe, som foretager køb på dit site. Hvis du har Google analytics tagget finder du nemt målgruppen ved at gå ind i din Google Analytics, og vælge punktet “Audience” i menuen i venstre hjørne. Under Audience kan du se både demografi og interesser din målgruppe har.
Eksempelvis har denne kunde en meget klar demografisk målgruppe af kvinder i alderen 25-54, som kan ses i denne “Demographics” rapport fra Google Analytics: