E-mail marketing:
De 3 bedstsælgende automations for webshops

“E-mail marketing er stadigvæk den bedst konverterende marketing kanal for de fleste webshops. Og med e-mail automations, som giver målgruppen relevante budskaber baseret på….”

E-mail marketing: De 3 bedstsælgende automations for webshops

E-mail marketing er stadigvæk den bedst konverterende marketing kanal for de fleste webshops. Og med e-mail automations, som giver målgruppen relevante budskaber baseret på målgruppens adfærd på din side. Læs mere og se de de 3 e-mail automation, som sælger mest for vores webshop kunder.

1. Abandoned cart flow

Abandoned cart flowet er nok det mest effektive flow for enhver webshop. Det er en e-mail eller serie af e-mail, som sendes ud til kunder efter de forlader deres kurv på din webshop. Indholdet i mailen er typisk et budskab, om at kunden havde glemt produkterne i sin indkøbskurv og understøttet med billeder af produkterne i den forladte kurv. Du kan også gøre den ekstra attraktiv med gratis fragt eller en rabatkode. Vi ser kunder, hvor denne mail står for næsten 10% af hele webshoppens omsætning.

2. Velkomstflow

Velkomstflowet et tilknyttet med en signup form du har på hjemmesiden. Det er et virkelig simpelt, men utrolig effektivt e-mail flow i forhold til salg gennem e-mail marketing. Mailen sendes automatisk til en kunde, som tilmelder sig dit nyhedsbrev gennem en signup form på din hjemmeside. Konverteringsraten er typisk rigtig høj på en velkomstmail, da en kunde tit tilmelder sig nyhedsbrevet for at få en fordel på shoppen, som et gavekort eller rabatkode. Vi har set konverteringsrater hvor helt op til 17% af dem som modtager mailen konverterer til betalende kunder.

3. Customer Thank You

Thank you flowet er et af de mest undervurderede flows, da et er en e-mail man sender til kunder, som lige har foretaget et køb på siden. Mange annoncører ser ikke nogen grund til at sende mailen, da de ikke forventer den konverterer til salg. Thank you mailen er den bedste mulighed du har for mersalg eller opsalg. Mailen sendes typisk lige efter ordrebekræftelsen og har derfor en rigtig høj åbningsrate da kunden venter på at høre mere om sin pakke. Hos Growbix bruger vi eksempelvis e-mailværktøjet Klaviyo i forbindelse med recommendation værktøjet Justuno til at vise anbefalede produkter til kunden baseret på deres tidligere køb og adfærd. Hvis du kan annoncere relevante produkter til kunder, så har de høj sandsynlighed for at købe, selvom de lige har foretaget et køb.

Skal vi skabe salg med automations for dig?

Denne taktik er simpel, men effektiv.

Vi er erfarer at en ny kunder i gennemsnit koster betydeligt mere at konvertere end en eksisterende kunde. Med win back kan du med et lille budget skabe en stor meromsætning. Ved brug af eksempelvis dynamiske produkt annoncer, kan du vælge en brugerdefineret kombination af en målgruppe af tidligere kunder, men som ikke har købt i en bestemt tidsperiode. 

Skal vi hjælpe jer med at opsætte jeres E-mail & Automation flows?