Den første taktik er Kohorte analysen. Det er nok det mest effektive værktøj i Facebooks annonceplatform. Under en kohorte analyse sporer man en række brugere, som har fælles træk baseret på adfærd på din hjemmeside, for at se hvornår de udfører en specifik handling.
Hvis du gør brug af dynamiske produktannoncer til retargeting på Facebook, skal du virkelig læse med her. Med en kohorte analyse kan du se hvor lang tid der går fra en kunde besøger din side for første gang til de foretager et køb.
Hos Growbix har vi sparet virksomheder mange tusinde kroner ved hjælp af denne taktik. Mange virksomheder kører retargeting perioder på flere uger, selvom konverteringsperioden på deres produkt typisk er få dage. Hvis konverteringsperioden ligger på få dage, bør du rykke hele dit budget til de få dage, og jeg kan nærmest garantere dig for din ROAS på dynamiske produktannoncer vil gå helt i vejret, og du vil mærke ekstra salg på hjemmesiden.
Hop ind i Facebook Analytics under “Kohorte”, opret din første kohorte analyse og få en masse indsigt i købsperioden i din virksomhed.
Resultat:
Baseret en kohorte analyse ændrede vi retargeting perioden for en kunde fra 28 dage til 7 dage og fik følgende resultater:
- 9 % fald i spend.
- 72% øget ROAS.
- 38% fald i CPA.