Sådan omsætter Indicode for flere 100.000 kr. månedlig via e-mail marketing. 

Resultater hos Indicode for 2022

1
kr. i månedlig omsætning fra e-mail marketing.
1
subscribers på 10 måneder.
1
% ROI på e-mail marketingen aktiviteter.

Om brandet

Indicode er et tysk modebrand, som fokuserer på at lave kvalitetstøj til herre til attraktive priser. Indicode er hurtigt blevet et af Europas større herrebrands. Growbix har været med på Indicodes rejse siden Juli 2021, hvor vi har været ansvarlige for E-commerce strategien, Paid Social, E-mail marketing, Google Ads og content produktion.

Baggrund for samarbejde

Indicode er en etableret spiller i detailhandlen og online markedspladser, men søgte en samarbejdspartner, som skulle hjælpe dem med at begynde at sælge fra egen kanal i form af en webshop. Et af de vigtige punkter i dette samarbejde var at opbygge en loyal kundeliste via e-mail marketing, som skulle etableres fra 0. 

Eftersom Indicodes webshop er bygget i Shopify anbefalede vi Indicode at opbygge deres e-mail marketing i Klaviyo, da integrationen mellem Shopify og Klaviyo er et af de stærkeste på markedet, hvis man ønsker at arbejde med konverteringsfokuseret e-mail marketing.

Arbejdet

Indicodes succesfulde tilgang via e-mail marketing blev udarbejdet i følgende faser:

  • Indledende analyse og strategi. 
  • Opsætning af dataintegration. 
  • Designopsætning af e-mails. 
  • Opsætning af flows og kampagnemails. 
  • Leadgenerering. 
  • Løbende analyse og optimering.

Indledende analyse og strategi

Selvom at Indicode er en etableret virksomhed var det en opstartscase på B2C e-mail marketing, hvilket betød at den indledende analyse var begrænset til en markedsanalyse ift. herretøjsbranchen. Derfor udarbejdede vi en launch strategi med en test-first tilgang hvor der skulle opsættes flows, og herefter indsamles leads. Derudover blev der identificeret nøgle KPI’er, som vi skulle til at vurdere om strategien var en succes.

Opsætning

Efter strategien var lagt stod det på opsætning, hvor Growbix skulle opsætte data integrationen mellem Shopify og Klaviyo. Derudover skulle e-mail marketing designet opsættes fra Growbix best-practice design med henblik på vækst, og til sidst opsætning af flows og kampagnestruktur. 

Leadgenerering

Eftersom størrelses på e-mail listen var knap var leadgenerering essentielt for succes for Indicode, hvor Growbix udarbejdede leadgenerering onsite og via leadads på Meta. 

Løbende analyse og optimering

Vi analyserer resultaterne af vores indsats i strategien gennem vores eget analytics dashboard og holder det op mod de KPI’er og Indicodes målsætninger. På baggrund af vores learnings tilrettede vi på strategien og lagde en plan for eksekvering. Herefter eksekverede vi på på baggrund af analysen.

Både analysen og optimeringerne var en ongoing process, hvor Indicode kunne skalere sin omsætning, bundlinje og nå sine målsætninger via E-mail marketing.

Skal vi vækste din virksomhed?

Lad os tage en snak om hvordan vi kan gøre din webshop til en e-commerce vinder. Så tager vi et kald, hvor vi kan høre mere om dit behov.