3 tiltag som skaffer dig salg gennem Messenger Marketing

“Har du nogensinde lagt mærke til målgruppe størrelsen af dine brugerdefinerede målgrupper af folk, som har foretaget en handling på dit website, er væsentlig lavere end den reelle mængde, som du ser i dit shopsystem?”

3 tiltag som skaffer dig salg gennem Messenger marketing

Marketing & automation gennem messenger og chatbots er blevet rigtig populært de seneste år grundet den stigende popularitet af besked apps. Statista.com forventer der i 2020 vil komme ver 2.4 milliarder aktive brugere i besked apps. Facebooks messenger app har selv over 1,5 milliarder aktive månedlige brugere. Derudover ser vi åbningsrater og klikrater på beskeder, som er over 400% højere end e-mail.

Hos Growbix hjælper vi en række af virksomheder med messenger marketing i samarbejde med vores messenger marketing software partner, Recart. Derfor har vi samlet 4 generelle tiltag, du bør følge, hvis du vil skabe salg med messenger marketing:

1. Fokuser på at lave en konverterende signup formular.

Messenger marketing minder meget om e-mail marketing i arbejdsmetoden og retningslinjer. Ligesom e-mail, må du heller ikke sende beskeder ud til personer, som ikke har tilmeldt sig din messenger liste. Og du vil ikke få noget ud af messenger marketing, før du får signups. Derfor er en konverterende signup formular det vigtigste indenfor messenger marketing. Måden du skaffer tilmeldinger til din messenger liste (og e-mail), er at give kunden værdi, for deres tilmelding. Det kan være i form af en rabatkode, gavekort eller viden. Fordelen ved en messenger signup formular, er at kunden ikke skal udfylde deres e-mail adressem men bare klikke et felt af. Blendjet, som har solgt for over 5 millioner kroner med messenger marketing gennem Recart, har brugt en rabatkode som værdi i deres signup formular, som kan ses her. 

2. Opsæt et velkomstflow

Velkomstflowet et tilknyttet med den signup form du har på hjemmesiden. Det er et virkelig simpelt, men utrolig effektivt messenger flow i forhold til salg. Beskeden sendes automatisk til en kunde, som tilmelder sig din formular. Konverteringsraten er typisk rigtig høj på en velkomstbesked, da en kunde tit tilmelder sig messenger listen for at få værdi på shoppen(værdien er budskabet i signup formularen i step 1), som et gavekort eller rabatkode. Vi har set åbningsrater på helt op til 98% på disse beskeder, og flere millioner i omsætning. 

3. Opsæt et abandoned cart flow

Abandoned cart flowet er nok det mest effektive flow for enhver webshop. Det er en automatisk besked eller serie af beskeder, som sendes ud til kunder efter de forlader deres kurv på din webshop. Indholdet i beskeden er typisk et budskab, om at kunden havde glemt produkterne i sin indkøbskurv og understøttet med billeder af produkterne i den forladte kurv. Du kan også gøre den ekstra attraktiv med gratis fragt eller en rabatkode. Vi ser kunder, hvor denne mail står for næsten 10-15% af hele webshoppens omsætning.

Der er MEGET mere vi kan hjælpe dig med for at øge dit salg gennem messenger marketing.

Skal vi hjælpe dig med at sælge gennem Messenger marketing?