Sådan fik Nomad CPH +100.000 kr. i månedlig omsætning via TikTok Ads.

Resultater hos Nomad

i månedlig omsætning
1
kr. i CPA
1
kr. i CPC
1
månedlige visninger
1

Om brandet

Nomad CPH er et nordisk rejsebrand, som sælger personliggjorte tasker og rejseartikler. Nomad CPH’s vision er at vise man kan rejse personligt, men samtidig designbevidst og en smule eksperimenterende. Growbix har været med på Nomad CPH’s spændende vækstrejse i 1,5 år.

Baggrund for samarbejde

Nomad CPH havde allerede et fundament i sit e-commerce setup. Men i takt med de stigende priser på Meta annoncering havde Nomad brug for en stærk koverterende trafikkanal, som kunne bidrage med at løfte brandets samlede omsætning til næste niveau. 

I de seneste år er TikTok virkelig slået igennem og efterhånden blevet en af de største sociale medier i verden målt på antal aktive brugere. Det betyder også at der er en stor mængde brugere man kan målrette mod ift. TikTok annoncering. 

Growbix er TikTok marketing partner og håndterer flere millioner kroner i marketingbudget på TikTok, hvor vi ser en væsentlig billigere trafik end andre Paid Social kanaler, men samtidig en fornuftig konverteringsrate. Derfor var det en no-brainer for Growbix at starte med TikTok annoncering for Nomad CPH.

Arbejdet

Indledende analyse

Vi startede med at analyse Nomad CPH’s potentiale på TikTok ads, hvor vi kiggede på tekniske KPI’er, målgruppe, konkurrence og krav til annoncekreativ. Efter analyse af disse vurderede vi at Nomad CPH’s potentiale på TikTok var stærkt. 

Strategi

På baggrund af analysen udarbejdede vi en strategi til hvordan vi skal få succes på TikTok, hvor vi gik nærmere ned i: 

  • TikToks placering i Nomad CPH’s samlede marketing funnel.
  • Målgrupper vi skulle arbejde med. 
  • Content strategi. 
  • Fokusprodukter
  • Målsætninger vi skulle opnå på TikTok.
  • En tidslinje for eksekvering af arbejdet og opnåelse af resultater.

Eksekvering

Efter der var udarbejdet en fuldkommen strategi, var det på tide at eksekvere. Growbix eksekverede på opsætning af data, udarbejdelse af content, opsætning af annoncer og analyse og optimering. 

Løbende analyse & optimering

Vi analyserer resultaterne af vores indsats i strategien gennem vores eget analytics dashboard og holder det op mod de KPI’er og Nomad CPH’s målsætninger. På baggrund af vores learnings tilrettede vi på strategien og lagde en plan for eksekvering. Herefter eksekverede vi på på baggrund af analysen.

Både analysen og optimeringerne var en ongoing process, hvor Nomad CPH kunne skalere sin omsætning, bundlinje og nå sine målsætninger via TikTok Ads.

Anne-Sophie fra Nomad siger selv

Jeg er meget glad for samarbejdet med Growbix. Igennem det sidste 1,5 år har jeg brugt Growbix til at lave annoncer på FB og IG samt email kampagner.

Især det sidste halve år har de fundet min DNA og fundet mere ind til hvem mine kunder er og det rette niveau for TikTok annoncering. Jeg er meget glad for samarbejdet og kan anbefale dem til andre virksomheder

Skal vi vækste din virksomhed?

Lad os tage en snak om hvordan vi kan gøre din webshop til en e-commerce vinder. Så tager vi et kald, hvor vi kan høre mere om dit behov.