Øg dit e-mail marketing salg med det her enkelte tip

E-mail handler i bund og grund om at sende det rigtige budskab, til den rigtige kunde, PÅ DET RIGTIGE TIDSPUNKT. Derfor kan det have en stor betydning for dit salg og performance at du sender e-mails i dit flow på de rigtige tidspunkter…”

Øg dit e-mail marketing salg med det her enkelte tip​

E-mail marketing er stadigvæk en af de marketingkanaler med den højeste konverteringsrate, i forhold til salg. Arbejder du med e-mail marketing og automations til din webshop, har du sikkert også fundet ud af at det er en ret effektiv salgskanal. Det store spørgsmål er, om du kan skabe mere ud af dine eksisterende flows og e-mail serier. 

E-mail handler i bund og grund om at sende det rigtige budskab, til den rigtige kunde, PÅ DET RIGTIGE TIDSPUNKT. Derfor kan det have en stor betydning for dit salg og performance at du sender e-mails i dit flow på de rigtige tidspunkter og det er essentielt for performance, at du gør dig tanker om hvornår dine e-mails skal sendes ud og at du kan understøtte dine tanker med data. 

Har du en e-mail serie af 3 mails i et flow, som sendes ud til personer der har tilføjet produkter til kurven, så kan det have en kolossal betydning om de 3 e-mails sendes ud over en tidsperiode på 24 dage eller 24 timer. Hvis du har en Facebook pixel kan du effektivt bestemme tidsperioden ud fra data, ved at lave kohorte analysen. 

Kohorte analysen

Kohorte analysen er nok det mest effektive værktøj i Facebooks annonceplatform, til generel digital marketing. Under en kohorte analyse sporer man en række brugere, som har fælles træk baseret på adfærd på din hjemmeside, for at se hvornår de udfører en specifik handling. Med en kohorte analyse kan du se hvor lang tid der går fra at en kunde foretager en specifik handling på din side til de foretager et køb.

Hos Growbix har vi tjent virksomheder mange flere tusinde kroner på deres e-mail automations ved hjælp af denne taktik. Mange virksomheder kører automation perioder på flere uger, selvom konverteringsperioden på deres produkt typisk er få dage. Hvis konverteringsperioden ligger på få dage, bør du rykke alle disse mails til de få dage, og vi kan nærmest garantere dig for at din performance på e-mail automations vil øges og du vil mærke ekstra salg på hjemmesiden. 

Hop ind i Facebook Analytics under “Kohorte”, opret din første kohorte analyse og få en masse indsigt i købsperioden i din virksomhed. Her er et eksempel på en kohorte analyse, der viser hvor lang tid der i gennemsnittet går fra en kunde tilføjer til kurven, til de foretager et køb. Det ses, at størstedelen af dem som går til kurven foretager et køb indenfor de første 0-1 dage. Det betyder at dine automatiske e-mails – og faktisk også dine retargeting annoncer på Facebook – skal fokuseres indenfor denne tidsperiode. 

Resultater

Baseret en kohorte analyse ændrede vi retargeting perioden for en kunde, som gik fra at sende en serie af 3 automatiske e-mails i løbet af 9 dage, helt ned til at sende alle 3 mails i løbet af 24 timer og fik følgende resultater på en måneds testperiode:

% øgning i åbningsrate
1
% stigning i omsætning
1

Skal vi hjælpe dig med din e-mail marketing?

Lad os tage en snak om hvordan vi kan gøre din webshop til en e-commerce vinder. Så tager vi et kald, hvor vi kan høre mere om dit behov.