Yuaia Haircare er en fremadstormende dansk e-commerce, hvis vision er at hjælpe den almene dansker med at få sundere og stærkere hår.
Yuaia Haircare lavede i 2020 en omfattende rebranding, og har siden da været i enorm vækst. Growbix har hidtil stået for Yuaia Haircares samlede marketing mix, men mest centralt, har Growbix været ansvarlig for Yuaia Haircares hjemmeside og konverteringsoptimering.
Efter Yuaia Haircares rebranding var de udrustet til vækst. I den forbindelse havde de brug for en erfaren e-commerce partner til at holde deres konverteringsrate i takt med den øgede trafik, og på den måde skabe mere profitabel omsætning. Derudover ville Yuaia Haircare gerne øge deres gennemsnitsordreværdi. Med Growbix’ erfaring med e-commerce og ekspert certificering i Shopify var Growbix de rette til opgaven.
Growbix arbejder med konverteringsoptimering hos Yuaia Haircare i et ongoing forløb for hurtigt at kunne kapitalisere på learnings på baggrund af den løbende stigende trafik. I bund og grund handler det om at designe den bedst mulige brugeroplevelse for Yuaia Haircare for at sikre at så mange som muligt af de besøgende, som lander på sitet, bliver til kunder.
Med henblik på at øge konverteringsraten, på målet PURCHASE hos Yuaia Haircare, arbejdede Growbix systematisk med 4 faser:
Når man arbejder på at øge konverteringsrater, er første skridt at finde ud af, hvor de besøgende falder fra, og hvorfor de besøgende falder fra i processen.
Til at identificere hvor de besøgende falder fra, analyseres kvantitativ data og statistik via Google Analytics og Shopify Analytics, hvor vi kigger på drop-off i conversion funnel, og hvilke konkrete sider folk falder fra på.
På baggrund af den kvantitative analyse, kigger vi dybere ned i dataen i en kvalitativ analyse, med henblik på at finde ud af, hvorfor de besøgende falder på de specifikke landingpages hos Yuaia Haircare. Dette gjorde vi ved at bruge Hotjar, hvor vi kunne visualisere de besøgenes adfærd på de specifikke sider gennem heatmaps og recordings af specifikke sessions, som kan give et indblik i dropoff grundlaget.
På baggrund af ovenstående kan vi opstille hypoteser til, hvorfor folk falder fra de specifikke landingpages og ikke udfører den ønskede konvertering.
På baggrund af hypoteserne i analysen, designer og udvikler Growbix forskellige løsninger, som skulle løse hypotesen til, hvorfor den besøgende falder fra.
Dette kan være dedikerede landingpages, visuelle ændringer på CTA knapper, social proof, tone of voice og meget andet der arbejdes med.
De forskellige løsninger designet til Yuaia Haircare bliver så testet i en A/B test for at kunne vurdere om løsningerne faktisk formindsker dropoff og dermed øger konverteringsraten. Selve testen fungerer således, at de forskellige løsninger testes af samtidig i en periode af 14-21 dage, hvor en procentdel af de besøgende får vist den ene løsning og en procentdel får vist den anden løsning. Vinderen af testen vælges på baggrund af den metric vi vil løfte. I Yuaia Haircares tilfælde var det konverteringsrate til purchase.
På baggrund af testen i tidligere fase vil vi kunne drage konklusioner baseret på den opsatte test. Vinder versionen implementeres efterfølgende på hjemmesiden med henblik på at øge konverteringsraten.
Cyklussen med de 4 faser gentages løbende, for at øge eller holde konverteringsraten i takt med en øget mængde trafik.
Yuaia Haircare har oplevet en stor vækst i omsætningen og trafik i 2021, mens de har bibeholdt deres konverteringsrate. Her i 2022 ser Yuaia Haircare fortsat vækst sammen med Growbix og det går kun opad
“Yuaia Haircare har været kanon glade for Growbix, som en fast og stabil digital samarbejdspartner. Vi har brugt dem i lidt over et halvt år nu og har ikke fortrudt!
Har været med til at transformere vores virksomhed, arbejder altid hurtigt og omstillingsparate 👏
Varm anbefaling herfra!”
Lad os tage en snak om hvordan vi kan gøre din webshop til en e-commerce vinder. Så tager vi et kald, hvor vi kan høre mere om dit behov.
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | Denne cookie er sat af GDPR Cookie Consent plugin. Cookien bruges til at gemme brugerens samtykke til cookies i kategorien "Andet". |
viewed_cookie_policy | 11 months | Cookien indstilles af GDPR Cookie Consent plugin og bruges til at gemme, om brugeren har givet samtykke til brugen af cookies. Den gemmer ingen personlige data. |